Arxiu mensual febrer 2019

Com formalitzar el voluntariat com a docent jubilat

Tal com trobareu en el document “Protocol per a la gestió de col.laboració” que us podeu descarregar, el professorat en situació de “jubilat” pot realitzar tasques de col.laboració que ha de formalitzar seguint les indicacions donades en Resolució ENS/1479/2014, de 18 de juny

 

A tal efecte des de la futura Associació de Jubilats de la FP us hem resumit i esquematitzat els passos a seguir per formalitzar l’acció de voluntariat i que són els següents:

1.- Establir el contacte i l’acord amb la direcció del centre o entitat a on es vol realitzar el voluntariat.

 

2.- Omplir per part del voluntari/a omplir el ““document de compromís” que us podeu descarregar.

 

3.- La direcció del centre ha de formalitzar la petició davant dels Serveis Territorials omplint el document “Model1”.

 

4.- En començar la tasca de col.laboració el docent ha de tenir formalitzada i signada la “carta de compromís” (punt2) que s’ha de guardar en el propi centre.

5.- En finalitzar la tasca el centre lliurarà als Serveis Territorials o al Consorci una memòria de la tasca realitzada i aquests la faran arribar als serveis centrals, a SG d’Atenció a la Comunitat Educativa, que elaborarà un informe a partir de totes les memòries.

 

 

Neix a Euskadi una associació de Professors de FP jubilats

Tal com podem llegir al “Diario Vasco , una trentena de docents bascos, que per edat ja no fan classe, han constituït una associació per transferir els seus coneixements.

Actualment el president de la associació és José María Larrañaga,  y José Luis Novoa el sots-president / Foto: Félix Morquecho

L’associació va sorgir a la fi de 2015, però no va ser fins passat una mica més d’un any quan va començar a funcionar més seriosament. Diuen: «Ens vam adonar que hi havia molts professors que s’estaven jubilant i en el futur encara hi haurà més. Quan deixen la seva vida laboral es portaven un capital coneixement molt important. En els últims anys som molts els que per edat hem deixat la docència i entra gent nova amb menys nivell, no per falta de coneixements sinó d’experiència i això pot suposar un retrocés », comenta Larrañaga.